חיפוש מקצוען:
חפש
עמוד הבית
מקצוענים
מגזין
כתבות
דרושים
אודות
צור קשר
רכישת מגזין
הינך מקצוען? הרשם לאתר!
הרשמה

לשמור על המשקל בחג השבועות

מבין כל החגים, לעיתים חג השבועות נראה לנו תמים ואנו לא מייחסים אליו חשיבות גדולה מפני שנראה לנו בריא ודיאטטי עם מבחר גדול של ירקות וגבינות. בפועל, שבועות הוא בעצם חג הפסטות המוקרמות והגבינות השמנות והסכנה אורבת ממש מעבר לפינה.

הדיאטנית הקלינית מיה בן אפרים איגדה עבורכם את מיטב הטיפים המנצחים שיסייעו לכם גם ליהנות מהחג וגם לשמור על בריאותכם!.

1. ארגון במהלך היום בערב החג – חשוב לא לדלג על הארוחות במהלך היום רק מפני שיש ארוחת ערב גדולה באותו היום! כמו כן, מומלץ לאכול במהלך היום ארוחות מסודרות ללא הפרשים גדולים: בבוקר, מומלץ לאכול דגנים, יוגורט או קרקרים עם מעט גבינה; בצהרי היום לאכול סלט עם חלבונים – כמו עוף או דגים, זאת על מנת שהגוף יהיה שבע לאורך זמן ולא יחפש מתוקים בשעות אחר הצהריים.

2. לא להגזים עם מוצרי החלב – מוצרי חלב רבים עלולים להכיל הרבה סוכר ושומן. לרוב אנו מאוד אוהבים את החלב ומוצריו, אך זה יכול לגרור הגזמה משמעותית בצריכתם. שמירה על כמויות, יכולה לעודד עיכול נכון של המזון ולהפחתה בצריכת סוכר גבוהה והשמנה. כמו כן, מוצרי חלב אומנם יכולים להיות טעימים מאוד, אך הם מעלים את החומציות בגוף, דבר שהוכח כגורם לבריחת סידן. בריחת הסידן תגרום לקיבה לעכל את המזון לאט יותר, ובכך לעלייה במשקל. שמירה על מוצרי החלב לערב יתרום לגוף עירני ונינוח ולא תהיה תחושת לעייפות, עלייה מיידית במשקל ונפיחות.

3. פסטות בחג – בערב מומלץ להמעיט בפחמימות ולהתרכז בחלבונים עצמם – פשטידות, גבינות, ירקות, סלטים, ביצים, טונה. לאחר שאוכלים במהלך היום כמו שצריך, נגיע לארוחה שבעים ופחות נרגיש צורך להעמיס על הצלחת. ההמלצה היא להתמקד בחלבונים ולקחת כף אחת או שתיים בלבד של מנת הפסטה או הרביולי.

4. קינוח – לאחר שנאכל בריא לאורך כל היום ולא נגזים בפחמימות וחלבונים, אפשר לטעום מהקינוח וליהנות ממנו. מבחינת הכמות, מומלצת רק פרוסה קטנה של עוגה, מוס או סלט פירות.

5. שומנים מכלל הארוחה - חשוב לשים לב שארוחות החג הללו עמוסות ברטבים שמנים, תיבולים, אחוזי שומן וסוכרים. אם אוכלים יותר מידי – הגוף אוגר שומן במהירות. חשוב להקפיד על מאכלים דלי שומן במהלך היום וגם ברוחה לשים לב שאנו בוחרים מבין האפשרויות את המנות הפחות שומניות.

לסיום- מתכון לעוגה מיוחדת שתהפוך את החג למתוק וטעים: עוגת ריקוטה, תפוזים ובננות.

מצרכים: 150מ"ל (3/4 כוס) שמן 150 גרם (3/4 כוס) סוכר

3בננות מרוסקות 300 גרם גבינת ריקוטה קליפה מגוררת מתפוז שלם 120 מ"ל (1/2 כוס + 2 כפות) מיץ תפוזים (מיץ מתפוז אחד) קורט מלח 1כפית תמצית וניל 280 גרם (2 כוסות) קמח 10גרם (22 כפיות) אבקת אפייה

מיה בן אפרים קליין הינה תזונאית מובילה בעלת רשת קבוצות הרזייה אונליין הפונה למאות אלפי נשים בישראל.

פרה רפואית 3, יולי 2017